Vilniaus specialiame lopšelyje-darželyje „Žolynėlis“ gegužės 8 dieną
įvyko (jau antras) nuoširdus seminaras-diskusija apie auklėtojo darbą,
pozityvumo paieškas gyvenime bei savyje. Kalbėjomės kaip valdyti
emocijas, kurti sau ir aplinkiniams gerą nuotaiką, kaip pažadinti,
atskleisti, panaudoti savo vidines jėgas. Išsiskyrėme laikinai –
tikėdamiesi tęsti bendravimą.
MIELOS
VAIKŲ LOPŠELIŲ-DARŽELIŲ AUKLĖTOJOS,
MOKYKLŲ
VADOVAI, MOKYTOJAI,
Nuo praėjusių metų Lietuvos „Žinijos" draugijoje (Vilnius, Kalvarijų g. 2)
kartą į mėnesį vyksta kūrybiniai rašytojo pozityvisto, lektoriaus, Pozityvistų
klubo steigėjo Jeronimo Lauciaus specialūs seminarai, skirti vaikų darželių
auklėtojoms, mokytojams.
Vedamų seminarų tikslas yra vidiniu
pozityvumu saugoti ir stiprinti savo dvasinę ir fizinę energiją, atskleisti
savo vidines jėgas, kurti visapusiškai pozityvų požiūrį, kuris iš esmės ir
lemia viso gyvenimo kokybę.
Balandžio 9 d. 17 val. įvyksiančio seminaro
tema:
POZITYVUMO ŠALTINIAI.
EMOCINIAI TILTAI
Šįkart
kalbėsimės apie pozityvumo paieškas mūsų kasdienybėje, bendravime bei savyje,
apie negatyvumo eliminavimą, apie pozityvumą, kaip kūrybiškos atmosferos kūrimo
pagrindą. Bandysime tiesti abipusės krypties EMOCINIUS TILTUS, kurie ne tik
lengvina bendravimą su auditorija, bet ir saugo mokytojo (auklėtojo) sveikatą,
didina pasitenkinimą darbu ir gyvenimu.
Seminaro kaina vienam užsiregistravusiam
įmonės atstovui - 8 Eur, kitiems dviem – nemokamai. Lektoriaus dovana kiekvienam dalyviui – 5 autorinės
knygutės. Išankstinė registracija el. p.
JeronimasL@gmail.com, tel. pasiteiravimui 8 687 75147. Galima užsiregistruoti
ir vietoje. Išduodami Pozityvistų klubo pažymėjimai.
Prašome supažindinti visus savo darbuotojus.
Pagal susitarimą galiu pravesti seminarus ir Jūsų įstaigoje (kaina 50 Eur).
Įmonės rekvizitai išankstiniam
apmokėjimui: UAB „Trys žvaigždutės", įmonės kodas 122613882, AB SEB bankas,
atsiskaitomoji sąskaita LT28 7044 0600 0104 8455.
Plačiau mūsų svetainėje skyreliuose: Seminarai-diskusijos, Pozityvistų klubas,
Egoterapinė meditacija ir kt.
Pagal pageidavimą seminarų klausytojai el. paštu gauna nemokamai visą
metodinę medžiagą (grafikai, lentelės).
Su pagarba,
lektorius, rašytojas, leidyklos „Trys
žvaigždutės" vyr. redaktorius
Jeronimas Laucius
Susitikimas Vilniaus privačioje gimnazijoje (2018-03-15)

Saulėtą kovo 15 dieną mokytojos Ilonos
Avižienės kvietimu įvyko kūrybingas susitikimas su Vilniaus privačios
gimnazijos mokiniais ir mokytojais.
Kalbėjomės apie ryžtingumą, gyvenimo azartą
ir grožį, apie vidinių jėgų atskleidimą, savo gabumų realizavimą šiandien ir
ateityje.
Susitikimas Petro Vileišio progimnazijoje (2018-01-23)

Mokytojos Rasos Kairienės kvietimu 2018 m. sausio 23 d. Petro Vileišio
progimnazijoje įvyko graži ir prasminga Pozityvumo šventė.
Kartu kalbėjomės apie azartą gyventi, kurti, laimėti.
Mokytojo darbas yra
ypatingai atsakingas, svarbus, net, galima sakyti, šventas, tačiau ne visada
tinkamai vertinamas bei atlyginamas ir morališkai, ir materialiai. Nuolatinės
reformos, mokinių teisės be pareigų reikalauja iš mokytojų didelių dvasinių ir
emocinių pastangų.
Mokytojui tenka greitai atgauti dvasinę
energiją ir kas rytą vėl „diriguoti" skirtingam mokinių dvasinių balsų chorui,
todėl pokalbiai-diskusijos apie pozityvumo paiešką realybėje ir savyje, apie
emocijų valdymą yra ypatingai prasmingi ir reikalingi.
POZITYVUMAS – DVASINĖS STIPRYBĖS ŠALTINIS
KIEKVIENAM
Pasaulinės sveikatos
duomenimis 80 procentų sveikatos priklauso nuo paties žmogaus ir tik 20
procentų – nuo gydytojų ir vaistų. Tai visiems žinoma tiesa, kuri, kaip ir daugelis
kitų tiesų, gyvenimiškų išminčių, lieka mąstymo prieangiuose, nesuteikia
veiksmingumo, neįtakoja gyvenimo kokybės. Tą mūsų gyvenimo (ne)kokybę apibūdina
nepaprastai padidėjęs antidepresantų naudojimas, alkoholizmas, narkomanija ir
t. t. Teigiama, kad ir įspūdingas emigracijos mastas yra mūsų negatyvumo,
nusivylimo, nepasitenkinimo savo jėgomis pasekmė.
Negatyvumas karaliauja
žiniasklaidoje, mūsų gyvenimo kasdienybėje. Pasak akademiko Jurgio Brėdikio, žmonės šiandien gauna neigiamas emocijas keliančių
negatyvių vaizdų dešimt tūkstančių kartų daugiau negu prieš 75 metų.
(Brėdikis J. Kitokiu žvilgsniu. V., 2015, p. 140)!!! Sunku ir beišlikti pozityviam,
bent jau normaliam ar net beveik normaliam. Dėl to apie 40 procentų žmonių turi
psichologinių problemų.
Kaip išlikti emociškai stipriems,
energingiems, kūrybingiems? Vargu ar yra antras koks kelias, išskyrus tą
vienintelį – pačiam ieškoti pozityvumo, rasti jo savyje, žmonėse, gyvenime.
Noras padėti tiems ieškantiems
(kartu ieškoti ir pačiam sau) man ir buvo
paskata įkurti Lietuvos „Žinijos" draugijoje Pozityvistų klubą, kuris
veikia jau trečius metus ir yra, deja, tik vienintelis Lietuvoje.
Pozityvistų klubo
susiėjimuose, kurie vyksta kiekvieno mėnesio pirmą antradienį 18 val.,
nagrinėjamos įvairios gyvenimiškos situacijos, žmonių tarpusavio bendravimo
santykiai, pozityvumo svarba ir paieška. Daug dėmesio skiriama dvasinio
sveikatingumo temai, remiantis gydytojo
psichoterapeuto Aleksandro Alekseičiko psichoterapine patirtimi.
Aš,
ketverius metus bendraudamas su Vasaros 5 ligoninės Psichoterapinio skyriaus
depresiją besigydančiais pacientais, kartu su skyriaus vedėju, žinomu gydytoju
psichoterapeutu Aleksandru Alekseičiku išleidau penkias dvasinės sveikatos
temomis knygas: „Laiškai iš Vasaros 5", „Atsisveikinu su depresija", „Dėl
savęs, tavęs, nesvetimo. Pamąstymai apie dvasinę sveikatą", „Jei Tau pasaulis
šaltas – sušildyk jį", „Neišeik iš savo gyvenimo. Išeik iš gyvenimų tų žmonių,
kurie Tau blogi". Daug metų rašau knygas pozityvumo tema: „Jei Tau sunku", „Tu
vienintelis esi", „Tu vienintelis gali", „Tu vienintelis turi", „Ateitis – tai
mintis", „Pamąstymai kartu su mąstančiu" ir kt.
Įgyta
Vasaros 5 ir gyvenimiškąja patirtimi dalinuosi su Klubo nariais.
Iš
Klube aptariamų minčių: „Jei esi sveikas ir nesijauti laimingas – vadinasi, esi
nesveikas", „Jei gyveni ir nesijauti laimingas – vadinasi, negyveni", „Jei
pasiekei aklavietę – vadinasi, kelias į ją (ir iš jos!) yra", „Tu turi viską,
ką turi patys laimingiausieji", „Kartu atraskime tai, ką turime kiekvienas",
„Kaip prisijaukinti likimą", „Be ryžto ir batų raištelių neužsiriši", „Nereikia
būti išminčiumi, tereikia išmintingai gyventi", „Būk palaimintas savimi".
Pozityvistų klubo susiėjimai, mano vedami seminarai yra tikslingi ir
senjorams (vedu seminarus Trečiojo amžiaus universitetuose), ir mokytojams (esu
Lietuvos edukologijos universiteto Profesinių kompetencijų tobulinimo instituto
lektorius), ir mokiniams (40 procentų mokinių taip pat turi psichologinių
problemų).
Akivaizdu,
kad ir sveikiausią žmogų jame
apsigyvenęs liūdesys, nerimas, baimė dėl ateities, nepasitikėjimas savimi
ilgainiui nuveda prie įvairių ligų, depresijos slenksčio. Todėl siekiantiems
dvasinės stiprybės, gyvenimo džiaugsmo pajautos siūlau mano vedamus veiksmingus, individualius, homoterapinius, emocijų
struktūrizavimo pokalbius.
Registracija el. p. JeronimasL@gmail.com, tel. 8 687 75147.
Noras ieškoti – jau pozityvumo kelio pradžia.
Rašytojas pozityvistas,
lektorius
Jeronimas Laucius
SUSITIKIMO-RENGINIO SCENARIJUS (pavyzdys)
I. KVIETIMAS
II. MANO PASIŪLYMAI DĖL RENGINIO JUODUPĖS GIMNAZIJOJE
tai tinka visoms mokykloms, kurios norėtų susitikimo
1. Bendravimas su mokiniais (kalbėsiu apie
kūrybą ir kūrybiškumą, apie tuos lobius, kuriuos galima rasti knygose, apie
savo knygų temas).
2. Pokalbis su mokytojais, bibliotekininkais
(gali būti ir iš kitų mokyklų). Tema: „Pozityvumo (gyvenimo džiaugsmo ir
prasmės) paieška realybėje ir savyje. Ta tema vedu seminarus. Yra metodinė
medžiaga ir literatūra. Būtų gerai, jei galėčiau demonstruoti schemas ir
grafikus.
3. Knygos mokiniams. Biblioterapinės knygos
„Tu vienintelis esi", „Tu vienintelis gali", „Tu vienintelis turi" ir kt. Psichoterapinės
(dvasinės sveikatos) knygos (konsultantas gydytojas psichoterapeutas A.
Alekseičikas) „Atsisveikinu su depresija" „Dėl savęs, Tavęs, nesvetimo" ir kt.
4. Mielai atsakysiu į visus mokinių ar
mokytojų klausimus. Jei atsiųstumėte klausimus iš anksto el. paštu JeronimasL@gmail.com,
pasiruoščiau detaliau ir išsamiau.
MAN RAŠYMAS – TAI RAŠYTOJO DUONA,
BENDRAVIMAS SU KLAUSYTOJAIS – PYRAGAS.
III. SKELBIMAS APIE RENGINĮ LIETUVOS RADIJUI (perskaitytas per laidą „Ryto garsai“ 6.55 ir 7.55 )
Š. m. balandžio 22 d. 11 val. Rokiškio r. Juodupės gimnazijoje įvyks
Knygų skaitymo šventė. Dalyvauja rašytojas Jeronimas Laucius
IV. NUOTRAUKOS IŠ RENGINIO

Kūrybinė atmosfera vyravo iki pat paskutinės renginio akimirkos

Kiekvienas autografas – palinkėjimas į kūrybos kelią

Pokalbio su mokytojais fragmentas
V. RENGINIO DIENOTVARKĖ
Kūrybinė šventė įvyko 2016 m. balandžio 22 d.
11.00–12.30 – bendravimas su mokiniais.
Pokalbis apie kūrybą, knygų skaitymą, kūrybinį
mąstymą, savivertę.
Mokiniai buvo labai aktyvūs, uždavė daug prasmingų
klausymų, siūlė temas, apie ką vertėtų rašyti būsimose knygose.
12.30–13.00 – knygynėlio pusvalandis. Autografai,
prizai, fotografavimasis.
13.00–15.00 – pokalbis-diskusija su mokytojais,
vaikų darželių-lopšelių auklėtojomis, bibliotekų darbuotojomis (dalyvavo ir iš
kitų mokyklų). Diskutavome apie pozityvumo stoką kasdienybėje, pozityvumo
svarbą ir paiešką realybėje bei savyje, apie emocijų valdymą, emocinio skydo
apsaugą nuo negatyvumo poveikio, apie mokytojo prestižo pa(si)kelimą.
Knygų apie dvasinę sveikatą kuri svarbi visiems, o
ypač mokytojams, aptarimas. Trejus metus bendrauju su žinomu gydytoju
psichoterapeutu Aleksandru Alekseičiku ir jo besivaduojančiais iš depresijos
pacientais, išleidau 5 knygas („Atsisveikinu su depresija", „Dėl Tavęs, savęs,
nesvetimo" ir kt.).
Panašus renginio-susitikimo scenarijus gali būti
kiekvienoje mokykloje.
Rašytojas, lektorius Jeronimas Laucius
„MANO SVAJONĖ – 2016“. MOKYKLŲ SĄRAŠAS
„Žvaigždutė" 2016 m. Nr. 1
Jonavos pradinė mokykla
Jonavos jaunimo mokykla
Alytaus šv. Benedikto gimnazija
Alytaus Vidzgirio pagrindinė mokykla
Alytaus r. Butrimonių gimnazija
Vilniaus Lazdynų mokykla
Vilniaus darželis-mokykla „Lokiukas"
Marijampolės „Šaltinio" pagrindinė mokykla
Vilniaus r. Pagirių gimnazija
Zarasų r. Turmanto pagrindinė mokykla
Vilniaus r. Riešės gimnazija
Joniškio „Saules" pagrindinė mokykla
Joniškio r. Kriukų pagrindinė mokykla
Joniškio r. Žagarės gimnazija
Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazija
Kaišiadorių r. Palomenės pagrindinė mokykla
Vilkaviškio r. Gižų K. Baršausko mokykla-daugiafunkcis centras
„Žvaigždutė" 2016 m. Nr. 2
Vytauto Didžiojo universiteto „Rasos" gimnazija
Kauno „Varpo" gimnazija
Kauno Martyno Mažvydo pagrindinė mokykla
Kauno šv. Kazimiero pagrindinė mokykla
Kauno technologijos universiteto Inžinerijos licėjus
Kauno r. Ežerėlio pagrindinė mokykla
Kauno Vinco Kudirkos progimnazija
Mažeikių r. Sedos Vytauto Mačernio gimnazija
Klaipėdos lopšelio-darželio „Bitutė" priešmokyklinio ugdymo „Žiniukų" grupė
Klaipėdos „Verdenės" progimnazija
Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija
Klaipėdos mokykla-darželis „Šaltinėlis"
Klaipėdos Vitės pagrindinė mokykla
Klaipėdos r. Agluonėnų pagrindinė mokykla
Klaipėdos r. Ketvergių pagrindinė mokykla
Klaipėdos r. Plikių Ievos Labutytės pagrindinė mokykla
Gelgaudiškio „Šaltinio" specialiojo ugdymo centras
„Žvaigždutė" 2016 m. Nr. 3
Panevėžio „Vilties" progimnazija
Panevėžio r. Paįstrio Juozo Zikaro gimnazija
Panevėžio „Vyturio" progimnazija
Panevėžio „Žemynos" progimnazija
Panevėžio Rožyno progimnazija
Panevėžio Senvagės progimnazija
Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla
Panevėžio Aušros progimnazija
Raseinių r. Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras
Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija
Šiaulių r. Gruzdžių gimnazija
Šiaulių logopedinė mokykla
Šilalės r. Obelyno pagrindinė mokykla
Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija
Šilutės Pamario pagrindinė mokykla
Šilutės Žibų pradinė mokykla
Švenčionių pradinė mokykla
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija
Trakų r. Paluknio „Medeinos" gimnazija
Ukmergės r. Vidiškių pagrindinė mokykla
Tauragės „Šaltinio" progimnazija
Vievio gimnazija
IŠ SEMINARŲ MOKYTOJAMS (TĖVAMS)
APTARIAMŲ TEMŲ
• Emocijų valdymas
• Emociniai skydai
• Emocijų aritmetika (balansas)
• Bendravimas kaip terapija
• Žmogus – save kurianti būtybė
• Pasitikėjimas savimi – energijos generatorius
• Egoterapija – rūpestis savo dvasine, minčių
sveikata
• Aš – minčių tarnas ar valdovas?
• Kaltę palikite saugoti praeičiai
• Pozityvumo paieška
• Sėkmės kasdieniai rūbai
• Depresija – mąstymas ne į naudą
• Malda – vartai į sielą
• Mokymasis. Pažinimas (sunkusis, kartusis,
lengvasis)
• Žinau – ar tik esu žinių storulis?
• Savivertė su pozityvumo ženklu
• Apie mokinių svajones (pagal „Mano svajonė –
2016")
• Apie mokiniams skirtas knygas
• Biblioterapinės knygos
• Dvasinės sveikatos knygos (kartu su gydytoju
psichoterapeutu A. Alekseiciku)
• Pagal seminarų metodinę medžiagą (grafikai,
schemos, iliustracijos)
 
ŠIS SKELBIMAS
GALI BŪTI JŪSŲ MOKYKLOS SKELBIMŲ LENTOJE
Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą
organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų
kvalifikacijos tobulinimo PROGRAMA
1. Teikėjas
1.1.
Teikėjo rekvizitai (kodas, adresas, pašto indeksas, telefonas, faksas,
el.paštas, atsiskaitomoji sąskaita)
|
Lietuvos
edukologijos universitetas Profesinių kompetencijų tobulinimo
institutas Studentų g. 47, LT-08106
Vilnius, algimantas.sventickas@leu.lt,
(8 5) 273 53 57
|
1.2.
Teikėjo vardas ir pavardė
|
Direktorius
Algimantas Šventickas
|
2. Programos pavadinimas, lygis
Pozityvumo paieška realybėje ir savyje kaip savivertės
at(si)skleidimas
|
3. Programos rengėjas(-ai)
Jaronimas
Laucius, rašytojas-pozityvistas, Pozityvistų klubo
Lietuvos „Žinijos" draugijoje steigėjas, lektorius, leidyklos „Trys žvaigždutės" (knygų jaunimui) vyr. redaktorius, direktorius.
|
4. Programos anotacija (aktualumas,
reikalingumas)
Akivaizdi tiesa, kad didėjantis
negatyvumas, emocinis išsikrovimas veda į aklumą pozityvumui, savivertės
sumenkinimą. Tik pozityviai mąstantis žmogus gali būti kūrybiškas, prasmingai
siekiantis žinių, naudingas sau pačiam ir visuomenei.
Pozityvi aplinka mažina mokytojo
darbo emocinę įtampą, mokiniams lengvina žinių įsisavinimą, sudaro bendrą
kūrybinę atmosferą.
Seminaro metu nagrinėjamos mūsų
kasdieninio gyvenimo sudedamosios dalys, ieškoma pozityvumo elementų
bendraujant tarpusavyje, gyvenimo aplinkoje, analizuojamos žmogaus galimybės
atrasti savyje ne(pa)naudojamas kūrybines galias, emocinius rezervus, kurti
pozityvumo motyvacijos paskatas.
Pateikiama ir analizuojama metodinė
medžiaga (grafikai, lentelės, schemos) gali būti tinkama priemonė tolesniame
mokytojo darbe, formuojami klausimai kitiems užsiėmimams, internetiniam
bendravimui.
Šių
užsiėmimų trukmė 6 akademinės valandos, tačiau galimi ir seminarų ciklai.
|
5. Programos tikslas
Programos tikslas – ieškoti būdų, kaip sukurti kūrybišką požiūrį į
realybę ir save realybėje.
|
6. Programos uždaviniai
1. Analizuoti realybės ir savęs vertinimo
stereotipus.
2. Ieškoti pozityvumo, kaip sveikos kūrybinės
aplinkos formavimo pagrindo.
3. Kurti pozityvaus bendravimo santykius,
kaip abipusės svarbos rezultatą.
4. Formuoti pozityvumo siekių motyvaciją.
5. Atrasti pozityvios savivertės asmenybės
elementus. Emocijų valdymo principai.
6. Praktiškas
pozityvios realybės ir savęs vertinimo principų taikymas.
|
7. Programos turinys (įgyvendinimo nuoseklumas:
temos, užsiėmimų pobūdis (teorija/praktika/savarankiškas darbas) ir trukmė)
Programos turinys
|
Teorinio darbo trukmė
|
Praktinio darbo trukmė
|
1. Įžanga. Problemos aktualumas. Realybės ir savęs
vertinimo stereotipai. Realybės ir savęs analizavimo principai. Nebijoti.
Pažinti. Pamilti. Knygos „Jei Tau pasaulis šaltas - sušildyk jį"
(konsultantas gydytojas A. Alekseičikas) nagrinėjimas.
|
30 min.
|
15 min.
|
2. Pozityvumas - emocinė energija. Kūrybiškas požiūris
į realybę ir save. Schemų „Pozityvumas daugiagalis, bet nevienagalis", „Nuo
minties iki sėkmės" nagrinėjimas. Aš savo minčių ne tarnas, o valdovas.
|
30 min.
|
15 min.
|
3. Pozityvaus bendravimo principai ir svarba.
Homoterapija - žmogaus rūpestis žmogumi ir savimi. Pozityvios asmeninės
patirties, biblioterapinių ir psichoterapinių knygų minčių nagrinėjimas.
|
30 min.
|
15 min.
|
4. Žmogaus individualumo ir kūrybiškumo atskleidimas.
Principo „Nuo reikia iki mano reikia" taikymas formuojant pozityvią
motyvaciją. Gautų žinių kūrybiškas panaudojimas.
|
30 min.
|
15 min.
|
5. Principo kaip aksiomos „Tu turi viską, ką turi patys
laimingiausi" nagrinėjimas ir taikymas.
Įsitikinimas – tai mintis, kuria esi įtikėjęs. Savivertė - pozityvių
įsitikinimų rezultatas. Schemos „Nuo minties iki sėkmės" nagrinėjimas. Emocija
- gyvenimo energijos variklis. Emocijų valdymo principai. Emociniai skydai.
|
30 min.
|
15 min.
|
6. Seminarų metodinės medžiagos nagrinėjimas ir
aptarimas. Pozityvios realybės ir savęs vertinimo principų taikymas (temos:
Žmogus. Gyvenimas. Mąstymas). Pozityvumo testai. Atsakymai į klausimus.
|
20 min.
|
25 min.
|
8. Tikėtina(-os) kompetencija(-os), kurią(-ias) įgis Programą baigęs
asmuo, mokymo(si) metodai, įgytos(-ų) kompetencijos(-ų) įvertinimo būdai
Programoje numatoma
suteikti žinių ir supratimo, gebėjimų bei formuoti nuostatas
|
Kompetencija(-os)
|
Mokymo
modelis (mokymo(-osi) metodai ir būdai)
|
Įgytos(-ų)
kompetencijos(-ų) įvertinimo būdai
|
Žinių
ir supratimo įgijimas (teorinė dalis)
|
Sugebėjimas
suvokti pozityvumo, kūrybiš-kumo idėjų prasmę.
|
Konspektai
|
Apklausa
|
Gebėjimų
įgijimas (praktinė dalis)
|
Pozityvumo
idėjų taikymas
|
Metodinė
medžiaga
|
Apklausa
|
Nuostatų
įgijimas (vertybinių, etinių-profesinių nuostatų teikimas ir įgijimas)
|
Pozityvumo,
kūrybiškumo idėjų sklaida mokinių tarpe
|
Biblioterapinės,
psichoterapinės knygos
|
Savianalizė
|
9. Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga
ir techninės priemonės:
9.1. Mokomoji medžiaga
Eil.
Nr.
|
Temos
|
Mokomosios medžiagos pavadinimas
|
Mokomosios
medžiagos apimtis
|
1.
|
Problemos svarba ir aktualumas
|
Užrašai,
konspektai
|
20
p.
|
2.
|
Metodinės
seminaro medžiagos (schemos, diagramos) nagrinėjimas
|
Seminarų
metodinė medžiaga (knygutė)
|
30
p.
|
3.
|
Emocijų valdymo
principai
|
Užrašai,
konspektai
|
10 p.
|
4.
|
Pozityvumas kaip
savivertės kūrimo pamatas
|
Užrašai,
konspektai
|
10 p.
|
5.
|
Homoterapija –
žmogaus rūpestis žmogumi
|
Užrašai,
biblioterapinės knygos
|
50 p.
|
6.
|
Pozityvūs emociniai
skydai
|
Užrašai,.
biblioterapinės knygos
|
30 p.
|
9.2. Techninės priemonės
Kompiuteris,
interaktyvi lenta, multimedija
|
10. Programai rengti naudotos literatūros
ir kitų informacinių šaltinių sąrašas
Aleksandras Alekseičikas, Vilija
Targamadzė, Jeronimas Laucius „Dėl savęs, tavęs, nesvetimo. Pamąstymai apie
dvasinę sveikatą".
A. Alekseičikas „Gyvename kartą,
bet kiekvieną dieną" ir kt.
Jeronimas Laucius. „Tu vienintelis
gali", „Ateitis – tai mintis", „Jei Tau pasaulis šaltas – sušildyk jį",
„Pamąstymai kartu su mąstančiu".
|
11. Lektorių darbo patirtis ir kompetencijos (pridedamos lektorių darbo
patirtį ir kompetenciją patvirtinančių dokumentų kopijos)
|
(pažymėti X)
|
Teikėjo atstovas(-ai)
|
X
|
Mokytojai
|
X
|
Mokslo
ir studijų institucijų dėstytojai, mokslininkai, tyrėjai
|
X
|
Užsienio
valstybių dėstytojai, mokslininkai, tyrėjai ir mokytojai
|
X
|
Viešojo
administravimo institucijų vadovai, jų pavaduotojai, padalinių vadovai ir
specialistai
|
X
|
Jungtinė lektorių grupė
|
X
|
Kiti (nurodyti)
|
|
12. Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams
(jeigu nustatyti)
Aukštasis
išsilavinimas, rašytojas-pozityvistas,
Pozityvistų klubo Lietuvos „Žinijos" draugijoje
steigėjas, lektorius, žurnalo jaunimui „Žvaigždutė" ilgametis redaktorius, 3
metų bendradarbiavimas su žinomu gydytoju psichoterapeutu A. Alekseičiku ir
kartu išleistos 5 knygos apie dvasinę sveikatą, jos saugojimą.
|
13. Dalyviai:
13.1. Pasirengimas Programai (praktinės veiklos
patirtis ir kompetencija(-os), kurią(-ias) turi turėti Programos dalyvis)
Kompetencija(-os)
|
Vidinis noras tobulėti
|
Praktinės veiklos patirtis
|
|
13.2. Programos dalyvių tikslinės grupės
|
(Pažymėti X)
|
Dalykų
mokytojai (nurodyti dalyką) visi
|
X
|
Pradinio
ugdymo mokytojai
|
X
|
Institucijų,
vykdančių priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas, vadovai,
pedagoginiai darbuotojai
|
X
|
Mokyklų
vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai
|
X
|
Mokyklų
bendruomenės komandos
|
X
|
Kiti
(nurodyti)
................................................................
|
|
|